Martxoan, herriko Musika Bandako kideen bitartez, haize-metalezko musika tresnen aurkezpena egingo da Musika Eskolan. Tronpa da, beraien arteko bat. Metalezko haize-instrumentua da, pabiloi zabal batean amaitzen den tutu koniko kiribildu batez osatua. Kono-formako ahoko pieza du, eta 3-4 pistoi birakari. Tronpa arruntena fa/sib tronpa bikoitza da. Transposizio-instrumentua da, soinu erreala baino bostun bat gorago idazten dena. Ohiko hedadura: sib0-fa4. Behe erregistroa fa klabean idazten da, eta goikoa sol klabean.Ehizeko kornoan du jatorria. Antzinean animalien adarrekin egiten ziren, baita egurrez, metalez, marfilez, beiraz era itsas-kurkuiluz ere.Tutu luze eta mehea du. Lau metro inguru neurtzen du, baina tutua bere baitan biribilduta dago. Forma zirkularrekoa da eta hiru pistoiak ditu.Tronpak soinu gozo eta leuna dauka, metalezko instrumentuen artean leunena. XVII. mendean gaurko itxura hartzen du.

Nola jotzen da?: instrumentu honek berezitasun bat dauka. Eskuineko eskua kanpaia barruan sartzen da eta hori mugituz sordina moduan erabil daiteke.Beste eskuekin hiru balbulak pultsatzen dira soinu desberdinak sortu ahal izateko. Entzun esteka honetan : Mozart-en Kontzertua

Hona hemen kolore ezberdinetako tronpak:

Ondorengo hau da musika tresna honen tesitura: